Have an account?

Friday, January 29

Alhamdulillah! Kita Terpilih


Bahan Renungan Untuk Saya dan Anda, Sahabatku, yang mungkin terlalu sibuk bersuka-ria,lalai dipukul ombak keduniaan...
Luangkanlah waktu sejenak untuk membaca dan merenungkan pesan ini...


3 Tanda2 hati yg hidup:

1. Ma'rifatullah
2. Mentaati Allah
3. Mencintai Allah


==================================================

"KISAH YANG MUNGKIN NYATA"

Seperti biasa, setelah pulang dari pejabat dan tiba di rumah, aku terus duduk berehat disofa sambil melepas
penat.

Sepertinya aku sangat malas untuk membersihkan diri dan menunaikan solat.Sementara anak2 & isteri sedang
berkumpul diruang tengah.

Dalam keletihan tadi, aku disegarkan dengan adanya sesuatu yang menghembus tepat di muka ku. Selang
beberapa lama seorang yang tak tampak mukanya berjubah putih dengan tongkat ditangannya tiba2 sudah berdiri
di depan mata.

Aku sangat terkejut dengan kedatangannya yang tiba2 itu. Sebelum sempat bertanya..... siapa dia... tiba2
aku merasa dada ku sesak... sukar untuk bernafas.... namun aku berusaha untuk tetap menghirup udara seperti
biasa.Yang aku rasakan waktu itu ada sesuatu yang berjalan pelan2 dari dadaku...... terus berjalan.....
ke kerongkongku....sakittttttttt........ sakit...... rasanya. Keluar airmataku menahan rasa sakitnya,....

Oh Tuhan apa yang telah berlaku pd diriku.....Dalam keadaan yang masih sukar bernafas tadi, benda tadi
terus memaksa untuk keluar dari tubuhku... kkhh......... khhhh..... kerongkonganku berbunyi.
Sakit..... Seolah tak mampu aku menahan benda tadi...Badanku gementar... peluh keringat meluncur
deras....mataku terbelalak..... air mataku seolah tak berhenti.Tangan & kakiku kejang2 sedetik setelah benda
itu meninggalkan aku. Aku melihat benda tadi dibawa oleh lelaki misteri itu... pergi...berlalu begitu
saja.... hilang dari pandangan.

Namun setelah itu......... aku merasa aku jauh lebih ringan, sehat, segar, cerah... tidak seperti biasanya.
Aku heran...isteri & anak2 ku yang sedari tadi ada diruang tengah, tiba2 terkejut berhamburan
kearahku.... Di situ aku melihat ada seseorang yang terbujur kaku ada tepat di atas sofa yang
kududuki tadi. Badannya dingin kulitnya membiru.


Siapa dia???????...Mengapa anak2 & isteriku memeluknya sambil menangis...mereka menjerit...

histeria ...
lebih teruk isteriku seolah tak mau melepaskan orang yang terbujur tadi...Siapa dia.............???????? Betapa terkejutnya aku ketika
wajahnya dibalikkan. Dia........ dia....... dia mirip dengan aku.... ada apa ini Tuhan...????????

Aku cuba menarik tangan isteriku tapi tak mampu.....
Aku cuba pula untuk merangkul anak2 ku tapi tak berjaya. Aku cuba jelaskan kalau itu bukan aku. Aku
cuba jelaskan kalau aku ada di sini..Aku mulai berteriak..... tapi mereka seolah tak mendengarkan
aku. Seolah mereka tak melihatku... Dan mereka terus-menerus menangis....aku sedar.. aku sedar bahawa
lelaki yang misteri tadi telah membawa rohku. Aku telah mati... aku telah mati. Aku telah
meninggalkan mereka. tak kuasa aku menangis.... berteriak......Aku tak kuat melihat mereka menangisi
mayatku.

Dalam hidupku belum banyak yang kulakukan untuk membahagiakan mereka. Belum banyak yang telah
kulakukan untuk membimbing mereka. Tapi waktuku telah habis....... masaku telah terlewat........ aku sudah
dikembalikan pada saat aku terduduk di sofa setelah penat seharian bekerja.Sungguh, bila aku tahu aku akan
mati, aku akan membahagi waktu bila harus bekerja, beribadah, untuk keluarga dll.

Aku menyesal aku terlambat menyedarinya. Aku mati dalam keadaan belum sholat. Oh Tuhan, JIKA kau
inginkan keadaanku masih hidup dan masih bisa membaca Kisah ini sungguh aku amat sangat bahagia.
Karena aku MASIH mempunyai waktu untuk bersimpuh,mengakui segala dosa & berbuat kebaikan sehingga bila
maut menjemputku kelak aku telah berada pada keadaan yang lebih bersedia.


Sebarkan kisah dakwah ini kepada orang terdekat Anda,dan mintalah mereka untuk melakukan hal yangnsama. ! Jika Anda lakukandengan ikhlas insyaAllah Anda akan menuai kebaikannya..

0 Tinggalan Kata-kata:

Related Posts with Thumbnails