Have an account?

Monday, April 27

DUNIA PEMUDA ISLAM DEKAD INI . “THE LOST GENERATION"

Assalamualaikum w.b.t..Salam perjuangan diucapkan kpd semua sahabat sahabiah sekalian, semoga kita senantiasa diberi kesenangan dan kesungguhan dalam membawa agama Allah yg pasti memberikan kita kebahagiaan di dunia dan akhirat. Ingatlah wahai teman2, sesungguhnya allah tidak akan memungkiri janjiNya.


Tidak dapat dinafikan lagi oleh sesiapa pun yang sentiasa mengambil berat terhadap permasalahan yang dihadapi oleh pemuda-pemuda Islam sekarang , samada ditanahair kita sendiri khususnya mahupun di negara-negara Islam yang lain amnya . Bahawasanya pemuda Islam kini menjadi binatang buruan bagi pemburu-pemburu yang bersenjatakan teknologi yang berkiblatkan sekular dan zionis .


Sehinggakan golongan pemuda Islam sekarang tidak dapat merasakan ketenangan dan ketenteraman jiwa , bahkan sebaliknya membawa mereka kepada tekanan dan konflik dalaman yang cukup berbahaya hasil daripada sebab dan faktor yang berbagai jenis . Hanya segelintir sahaja yang mendapat suntikan antibiotik wabak penyakit ini , iaitu golongan yang sentiasa berada didalam lembayung pemeliharaan Ilahi.

Akibat daripada ini , menyebabkan pemuda Islam sekarang yang bakal memikul amanah ummah menuju ke pintu gerbang atau dimensi alaf baru , hidup dalam kesesatan , lemah , kerunsingan , terpesong dari landasan Ilahi dengan memilih landasan yang dimurkai Allah Taala . Sehingga boleh dikatakan pada zaman sekarang zaman “The lost generation” . Hidupnya pemuda Islam dewasa kini , peratus kecenderungannya lebih mirip kepada kehidupan masyarakat barat yang tak ubah seperti “haiwan” . Benarlah apa yang disebut oleh baginda Rasulullah s.a.w yang mengkhabarkan keadaan umatnya di akhir dekad ini.

كيف بكم اذا ظغى نساؤكم وفجر شبابكم وتركتم جهادكم قالوا: وان ذلك لكانن يا رسول الله؟ قال: نعم والذى نفسي بيده واشد منه سيكون: كيف بكم اذا تركتم الأمر بالمعروف والنهي عن المنكر؟ قالوا: وان ذلك لكانن يا رسول الله, قال: نعم والذي نفسي بيده واشد منه سيكون : كيف بكم أمرتم بالمنكر ونهيتم عن المعروف قالوا : وان ذلك لكانن يا رسول الله,قال: نعم الذي نفسي بيده واشد منه سيكون يقول الحق عز وجل : بي حلفت لافتننهم فتنة تدع الحليم منهم حيران

Pengaruh kerosakan yang mula-mula dialami adalah bermula dari golongan pemudi dan diikuti pula oleh pemuda seterusnya menyebabkan berlakunya kelalaian dalam melaksanakan tugas dan tanggungjawab terhadap agama lantas melarat kepada individu Islam yang lain . Akhirnya manusia akan berdiam diri menutup mata dan mulut dalam masalah al- amru bil ma’aruf wal nahyu anil mungkar dan seterusnya mengundang kepada kemurkaan Allah Taala yang mana akan diikuti dengan turunnya bala dan fitnah . Apabila sudah berlaku keadaan yang sedemikian . Allah Taala akan membiarkan manusia dalam keadaan kebinggungan dan huru hara . Sepertimana yang pernah dikatakan oleh Dr . Mustafa Mahmud :

وقد أصبح من المالوف الان في كل بلاد العالم . رؤية الأفواج من الشباب الذين اتخذوا التبذل واسدال الشعور والهند ام المثير شعارا لهم – مثل جماعة الهيبز الذين تخطوا هذة المرحلة وانغمسوا في القذارة الجنسية والمعنوية – وأقبلوا على تعاطى المخدرات وممارسة انواع الانحراف متحدين أولياءهم و مجتمعهم ومعبرين بشذوذهم واستهتارهم عن احتقار كل المبادي والقيم الانسانية (8)


Wassalam..


1 Tinggalan Kata-kata:

Unknown said...

Allah swt dah janji akan anugerahkan khalifah/dunia ini kepada org mukmin..dan org yang jaga amal soleh..tp asbab kelemahan saya,,org mukmin dan amal soleh belum wujud lagi,,,maka Allah akan bagi pd org kafir,,biar org kafir tindas org Islam...org islam sibuk dengan syurga org kafir,sebab itu org kafir marah dan tindas org Islam...

Related Posts with Thumbnails